topbella

Tuesday, November 23, 2010

Welcome to the Real world.. Nur Eryna Batrisyia


Nur Eryna Batrisyia bte Mohd Syazwan
Born pada 02 September 2010
Pukul 9.23pm, seberat 2.7kg
31 OGOS 2010..

Perutku mula terasa sakit2.. After berbuka(bulan ramadhan time ne), aku mengadu kat husband yg perut ne jap sakit jap tak.. Baby pon balik2 mengeras jew.. And husband xsedap ati gtaw mama.. Pe lg, mama suruh besiap g hospital after kol babu noyku(babu=makcik). Kitorng pon g emergency and aku terus dbwa ke labour room and check. Skali nurse kata da bukak 2cm.. Lam kul 9pm tu, aku pon masukwad.. 
Uwwaaaa...sedey sgt2 sbb xpat nk smbut birthday aku sok arinye...01 Sept tu... Tp lam sedey happy gak law jr kitorng ne da nk keluar..^_^


01 SEPTEMBER 2010

Doc plak dtg check aku.. Tanye ade sakit2 lgi x,and aku ktelah da xskit lg.. Memang time tu, rsa sakit2 yg kurasa smlm da hilang.. huhuhu.. xkan nk bohong plak.. Aku tnyalah doc,da bleh kuar x, and doc kata esok da bleh kuar.. Aku pon ngan happynya, kol husband aku sok da bleh plang....wahahahaha.. And haritu  aku smbut birthdayku yang ke 23 d dlm wad..hahahaha.. Nasib bek mama wat cheese cake utk aku.. Smpat lg amik pic b4 bwak g hospital...



Inilah dia kek aku tuh....huhuhu.. Tapi memang sangat sedap.. TQ mama.. love u soooo muchh

02 SEPTEMBER 2010
Aku da pon stanby brg2, konon mo kuar wad ne hari ne.. Skali time Doc check aku pg ne, diackp aku nk kena check lg ng doc pakar.. Walauwehh.. And aku masuk lam satu bilik tu.. Mayb lam kul 10.30am time tu. Doc pakar checkaku kata da bukak 4cm. ?????Aku terkejut sakan.. biar betoi??? Sebab mmg aku xde rse skt2 pon time tu, apatah lg rse nk bersalin... And docsuh aku stnby msuk labour room..
DUP DAP,DUP DAP jantungku.. semakin laju.. Aku terus kol hubby, gtaw da nk msk wad bersalin. Takutku bukan main lagi.. Ya ALLAH, kau permudahkanlah segalanya... 
Time tu, apayang aki inginkan, hanya tuk berjmpa husbandku b4 msuk LR. Tp tawlah General Hospital nekan, men leh msuk b4 waktu melawat.. So, hampeh... mmg xpat jmpelah jwbnye..
Skali aku x kena suruh mkn plak...... Sbb tkut naty law papehal aku kena operate, so da stnby pose... Adusss!!! Lagi stu.... Dahla perut aku bkn men LAPAR lg..
Kira kul 11am lebih gakla aku msk LR.
Ready kat ctu,kenapecahkan air tetuban.. toksah ckplah time doc godek2kat dlmtu.. Tuhan jew yg taw skitnya.. Smpailah air tetuban aku da kuar semua...
Tggu punya tggu,  baby lam perut ne cm xnk kuar lg.. Mne x,rsa skait tu x ada lgsung.. Risau aku dbuatnya.. Smpailah babu noyku(merangkap sister jururawat) dtg lam 7pm lebih tu, dtg. Aik, lom ada sakit lgikah??
Blom... And nurse kat ctu gtaw da 8jam lebih. Sbb law 12jam, baby dikhuatiri lemas lam perut, and patut  operate.. Aku pon da naik risau.. Skali dorg mskkan ubat(tuk cpt bersalin).
Haihhsss... mula2 tu mmg xda rsa apa.. Time tu mmg merata2 aku kena inject, cm xde rse da..huhuhu..
Skali time kul 8lebih tu, prutku da mula sakit. Mula2 lam 10-10 mint, pastu 5-5 mint, and tiap2 beberapa saat.. Sakitttt!!! Tapi aku xdelah jerit cmtu pown..huhuhu... But mmg sakit sgt rasanya.. Begitulah rsa sakit yg mamaku rasakan..skang aku giliranku pla.. Aku da xtahan... time tu oksigen smpai dua ku pkai. Mna ngn yg ade bius, mne ng yg norm. Adduuuhhh..smpai tetiba tu, dadaku rsa cm kena himpit.. nafasku makin sesak..
Aku pon da xtahan, terus trik tgn babu noy, gtaw dadaku sakit sgt.. Timie tu aku rsa ntahlaa.. yg ku nmpk babu ku bckp ngn doc, and dorg stnby ada peralatan lg.. Time psg2 wire kt bdn aku, sudahhhhh... Rasa cm mo b**** pula..hahaha(buang air besar). Tapi skitnya toksah ckplah.. Aku pon ape lg, teranlah mcm nk buang air.. Babuku trus tnye, apesal ko teran? ko rasa mo b****kah? And aku ckplah ya and teran lagi.
Doc terus check, skali da bukak 7cm time tu. Aku mmg btl2 xlarat n gtaw babu yg aku xkisah da law operate skalipun.. Babu noy kata, sabar k. Sayang, 7cm suda bukak tu.
Aku juz angguk je, sbb time tu prt ne da kejap2 sakit, kejap2 mengeras.. Mmg sakit sgt, time2 dorg tgh nk aimik bacaan jntgku, aku teran lagi. Doc pon terus tgk, kepala baby da nmpk. Ape lg, wire2 tdi terus cabut. Docpakar yg jg aku time tu kata, don't push.. sbb die da suruh stanby VAKUUM.... adooiii.. time tu aku da xleh nk pk ape lg.. Takut and really hope bayiku selamat jew.. Time masukkan vakum tu, Ya ALLAH, sakitnya bukan kepalang.. terjerit aku.. rse ntahlah... And, skali teran smpai hbis nfas smpailah kepala and bahu baby kuar, bru aku benti teran. Time tu mmg lega sgt2.. Hilang sume sakit.. And doc suh teran skali lagi.. Aku teran lancar jew.. mcm da xde pape..
After ptg tali pusat, dorg terus letak baby kat perutku.. Berlinangan airmataku mendengar tangisannya, melihat wajah ankku yg ku kandung selama ini 9bulan kesana kemari.. Alhamdulillah.. Aku bersyukur sangat2 padaMu Ya Allah, kerana memberikanku bayi yang secantik ini.. Mudah2an, ankku akn menjadi ank yang solehah dan mendengar kata.^_^
Pastu babyku dmskkan ke dalam ACBU, sebab die kuar mggunakan vakum. And aku pon msk air and tmbh drh stu beg sbb bleeding byk time jhit luka. Mne x, 3x doc slah jahit aku smpai doc pkar turun pdg and juz 1time ajew, jhitannya trus siap. Brape byk toksah ckplah, law da rabak luar dalam.. mmg bykk.huhuhuhu..
Ngan lenanya, aku pon tdo smpailah kul 2pg terjaga.. Tp bdn letih sgt time tu.. And tdo lg.. akibat kesan biusku..


 Baby lam ACBU.. Cian baby, kena tmbah air and tgnnya byk kesan jarum...T-T
 
3 SEPTEMBER 2010..
 
Aku kuar dari LR lam kul 8am. Mmg baring jelah aku. Lam hati asyik teringat kat jr kitorang jew. Da nenen ke belom. Mesti die nangis, sebab bunda die xde kat die.. Sedih sgt2 time tu.. Aku pon bemsg ngn hubby. Rupanya dorg ade g tgk baby,tp xleh msk dlm. Kena tgk dari luar ajew...huhuhu...
Tghhari tu, barulah aku sempat tgk babyku.. Cian die, haus sangat2.. Syukur air susuku banyak.. Jadi babyku xlah lapar..^_^..
Aku harap2 harine da bleh kuar, tapi lom boleh lg.. Hmmm... Baby pon xleh kuar lg.. Tggulah esoknya pula..
 
4 SEPTEMBER 2010
 
Harini pon berlalu sama macam semalam.. Ulang alik aku ke ACBU untuk susukan baby and aku still duduk d wad yg sama. Petang tu, baby da leh kuar ACBU.Tapi, aku lom leh kuar wad. Memandangkanmasalah jantungku, aku kena suh stay hingga 7hb.Alamak..kan da nak gayee???
Risau sungguh aku, tapi pa leh buat. Bkn ape, tp ksian ngn hubby, mama and babah. Banyak keja nk dibuat.
Tapi, best tengok hubby... gembira sungguh die da jadi ayah..^_^.. da xpk sal gayee...hehehehe




 

Sayang hubby and jr sangat2 taw.. Muachs4x...

05 SEPTEMBER 2010...

Cam biasa, susukan baby.. nurse dtg cek, doc dtg cek..and aku pon tanyelah bilelah aku leh kuar ne..(walaupun da taw spttnye hri selase baru leh kuar).. Skali doc ckp, hari ne da leh kuar, after doc pakar jntgku cek aku naty.. Wahh... happy xterkata.. xsabar nak blk umah...
Heheheh..cm biaselahh..hubbylah org pertama aku kol gtaw... And Ahad, dorg hubby msuk awl. Kul 10am die da msk. Huhuhu... After doc pakar jntg tu cek, sign aku da bleh blk gumah... Yahhooo... Sbnrnye, aku spttnya kena tggu smpai hari selasa, sbb org yang mengalami masalah jantung, selepas bersalin efect dari bersalin tu after 5hari. Tp, oleh kerana aku sihat walafiat(buat2 cergaslah, apa lg), doc pon bg kebenaran kuar hopital haritu jgkk... Huhuhu.. Tapi dgn syarat, law ada rsa sesak2 nafas, terus g hospitall... And aku cm biase, OK ajew...hahahaha..
And, blklah aku ke hospital hari tu... with org baru.. Nur Eryna Batrisyia binti Mohd Syazwan...Puteri kami yang cantik dan comel..^_^ 



1 comment:

Tentang Diriku...

My photo
This is about myself.. Raianah@BabyAelongz binti Abdul Rani. Aku ialah anak kepada Abdul Rani bin Said, isteri kepada Mohd Syazwan bin Mohd Lattef dan Bonda kepada anak2ku NurEryna Batrisyia, Nur Eryna Imani dan Muhammad Musyrif. Inilah kisahku, nukilanku dari pandangan, hati, fikiran dan perasaanku yang ingin ku kongsi bersama. Gembira, marah, sedih, suka, duka, tangis dan tawa.. TO LOVE SOMEONE IS NOTHING, TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING, TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT.... TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!