topbella

Tuesday, November 23, 2010

Pregnant Time...

Fuhh, memang teruk morning sickness aku time pregnant.. Ngan mood aku yang kejap ok, kejap x.. Hubby lak keje jauh.. So, time awal preggy til May, aku stay kat umah mertuaku.
Alhamdulillah, aku bersyukur sebab dapat mertua and adik2 ipar yg baik..
Time aku sakit(morning sickness), dorg mmg jga aku 1st classlah..^_^.. And ape aje yg aku nak, yg terkeluar dari mulut ni, konfom dapat.. Huhuhu.. bestnya pregnant....
Terima kasih mak, ayah...sayang mak and ayah..^_^
Aku ngan xde slera mkan, hidu itu ini, sume xsedap.. ngan muntah2 teruk sangat..
Tapi syukur, sebab bila da masuk 4month,morning sickness ku terus hilang...^_^
Tapi dari kandunganku berusia 3month, aku da ulang alik keHospital Besar Melaka and terus cont time aku kat Labuan. JumpaDoc pakar, scan baby always.. Sebab masalah jantung berlubangku.. Ingatkan da baik, rupanya masih ada lagi.. 
Penat memanglah penat, tapi demi anak yang ku kandung, ku gagahi jua untukterus berjumpa doc slalu.
Ade skali tu, mama msk sejenis ikan ne, aku xleh mkn. Mmg pantanglah, org preggy xleh mkan ikan tu.(xingt pe nme ikan). So, aku nk burger yg jual kt gerai2, xnk burger yg kt restoran2 like McD time tu.Adik akulah yg jadi mgsa. Bleh2 plak mlm tu, kebanyakkan gerai jual burger tutup.(Time ne hubby keja kat mlake) Skali adik pulang ngn tangan kosong. Ape lg, berlinangan airmataku xdpat makan burger. Cian adik, dia kuar blk, kumpul member2 dia and g cari burger. At last, dapat burger aku wlupun sbnrnya burger tu xbrapa sedapp.. hahaha.. Anyway, thank u so much to adik and da geng.. Love adik2 akk sangat2..^_^
Pernah time aku da perggy 6month, perutku sakit sangat.. Macam nak bersalin rasanya..
Terus aku dibawa  ke emergency, and masuk wadlah.. Doc takut aku bersalin baby pramatang. Uish, takut sangat2 time tu. Adelah lam 3-4 hari aku kat wad. But, Alhamdulillah.. pastu da xde sakit2 lg..^_^
Bru je kuar hospital, aku kena demam teruk pula.. Badanku habis kuar biji2 cam ruam, gatal2 and miang rasanya.. pEhhh...memang teruk kurasa... Sakit kat sendi2 toksah cakaplah.. Nak bangun dari katil g toilet, cam nak tecabut suma tulang belulang ne.. Memang sakit... Menangis ajelah aku taw tiap2 mlm.. Ngan hubby jauh kat Melaka. Syukur mama ade(time ne aku da kat labuan). Mama and babahlah yg jaga aku tiap2 hari. Sayang mama and babah sangat2..^_^..Tima kasih mama, babah...
Ya Allah, Kau peliharalah aku dan ank dalam kandunganku... Ku mohon padaMu, agar Kau berikan aku anak yg soleh, cukup sifatnya, dan sihat walafiat..Amin...
Temookknyee aku...hihihi

No comments:

Post a Comment

Tentang Diriku...

My photo
This is about myself.. Raianah@BabyAelongz binti Abdul Rani. Aku ialah anak kepada Abdul Rani bin Said, isteri kepada Mohd Syazwan bin Mohd Lattef dan Bonda kepada anak2ku NurEryna Batrisyia, Nur Eryna Imani dan Muhammad Musyrif. Inilah kisahku, nukilanku dari pandangan, hati, fikiran dan perasaanku yang ingin ku kongsi bersama. Gembira, marah, sedih, suka, duka, tangis dan tawa.. TO LOVE SOMEONE IS NOTHING, TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING, TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT.... TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!